Login

Uudised

< Tagasi
14.09.2014

Arigato Spordiklubi on koostöös www.teadliktreening.com tegijate Kristjan Koik'i ja Risto Uuk'iga väljatöötanud kaks uut jõuvastupidavustreeningut - ÜKT ja CORE-SETT

Uued treeningud lähtuvad Arigato Spordiklubi soovist pakkuda kõigile treenijatele turvalisi, läbimõeldud ja personaalset lähenemist võimaldavaid treeninguid. Arigato uutes treeningutes on treener iga osaleja päralt, juhendades teda vastavalt treenija tasemele, ning pakkudes võimalusi treeningu intensiivsemaks muutmiseks või jõukohaste harjutuste valikuks. Muidugi on tundides sõbralik ja motiveeriv keskkond ning mõnus muusika. Tegu on küll treeningkontseptidega, aga iga tund on täiesti omanäoline lähtuvalt iga treeneri kogemustest ning harjutuste ja muusika valikust. Treenimine ei saa enam muutuda tüütuks.

Arigato spordijuht Sven Idarand: "Kristjan ja Risto on toonud rühmatreeningu saali tunnid, mis lähtuvad olulistest teadliku treeningu printsiipidest (soovitan kindlasti tutvuda nende kirjutistega aadressil www.teadliktreening.com). Mul on olnud suur rõõm nendega meie liikmetele midagi uudset välja töötada. Lisaks tunni sisulisele struktuurile on oluline ka iga tunnis osaleja tehniliselt korrektne sooritus ja turvalised treeningkoormused. Meie soovime, et Arigatos ei oleks teadlik treening vaid turunduslik sõnakõlks vaid ikka sisuline lähemine. Seetõttu olen kindel, et oleme kaasanud õiged inimesed neid programme koos välja töötama ja järgnevalt edasi arendama."

Koostades treeningprogramme lähtub iga treener kolmest tasemest harjutuste valikul, mida saab tunni jooksul igale treenijale spetsiaalselt soovitada. Kuna treener ise tunnis harjutusi kaasa ei tee, vaid tegeleb kõigi treenijatega, on kindel, et trenn viib lähemale iga osaleja eesmärkide saavutamisele. Ka aitab see paremini kohandada trenni osalejatele, kellel kunagi olnud vigastusi või kes soovivad alles treeningutega alustada või pärast pikemat pausi naasta rühmatreeningute saali. 

Tundidest lähemalt:

ÜKT (lühendatult: ÜldKehaline Treening) - tervet keha hõlmav lihastreening, mis lähtub kerelihaste aktiviseerimisest kõigi harjutuste sooritamisel. Tunnis treenitakse kõiki keha peamisi lihasgruppe kasutades oma keharaskust ja erinevaid treeningvahendeid (sh stepipink, hantlid, kettad jm). Treeningu eesmärk on tagada selle ajal ja järgselt optimaalsed kehaasendid ning treenida kogu keha tasakaalustatult. Intensiivsuse tagab treeningu ülesehitus, kus ühele konkreetsele kehaosale suunatud harjutusi sooritatakse läbi igale treenijale sobiva treeningkoormuse ja -intensiivuse etteantud ajaperioodil. Treener on olemas kõigile treenijatele personaalsete juhtiste ja treeningkoormuse jagamisel

CORE-SETT 30 (hääldus kas 'ko:rset' või 'korsett') tund on mõeldud kõigile, kellele meeldib lihasvastupidavus treening ning kes soovivad arendada ja tugevdada oma kerelihaseid. Need printsiibid on aluseks turvalise ja efektiivse keha üldtreeningu läbiviimiseks. Seetõttu sobib tund nendele, kes soovivad ÜKT treeningust saada kätte maksimaalset koormust ning tagada turvaline tehnika nii rühmatreeningus kui ka jõusaalis. Samas sobib see ka nendele, kes lihtsalt soovivad oma treeningplaani (nt tantsu või siseratta trennide kõrval) täiustada kerelihaste treeninguga. Treening kestab 30 minutit.

Üldiselt on soovitav kõigil läbida kõigepealt CORE-SETT treening ja siis suunduda ÜKT tundi. Kuigi ka ÜKT treeningus seletatakse lahti tehnika ja kerelihaste aktiveerimise põhimõtted, siis annab CORE-SETT veelgi parema ettevalmistuse ja järjepideva kerelihaste arengu.